برداشت چهارم؛ بررسی نسل جدید هیوندای سانتافه – دیجیاتو – طراحی وب سایت هنری

چهارمین نسل از هیوندای سانتافه در حالی تا انتهای سال 2018 برای فروش عرضه خواهد شد که هیوندای، نوسازی سبد محصولات SUV خود را تقریباً کامل کرده است
در کنار کراس اوور Kona  و خودرو سلول سوختی Nexo، مدل جدید توسان و یک کراس اوور کوچک تر از Kona تا سال 2021 معرفی خواهند شد. بگذریم، بحث اصلی ما سانتافه جدید است و با توجه به تجربه ما از رانندگی با این خودرو در کره جنوبی می توان این طور نتیجه گیری کرد که هیوندای در مسیری درستی قرار گرفته است.

با افزایش فاصله بین محور های جلو و عقب، ابعاد سانتافه چه در خارج و چه در درون کابین بیشتر از نسل پیش شده است. طبق گفته هیوندای، با استفاده بیشتر از شیشه به میزان 41 درصد، نسل جدید سانتافه دید خارجی بسیار بهتری برای سرنشینان ایجاد می کند.

این هماهنگی خوب تا حدودی وجود پلاستیک های سخت موجود در برخی نقاط کابین مثل بخش های زیرین کنسول میانی را کمرنگ می کند. کنسول وسط ساده توسط صفحه نمایشگر 7 اینچی استاندارد، یا نمونه 8 اینچی در صورت سفارش سیستم مسیریاب، تکمیل می شود.

مشتریان نسل جدید این کراس اوور، با انبوهی از امکانات استاندارد ایمنی و رفاهی رو در رو خواهند شد. از امکانات استانداردی که امنیت سرنشینان این خودرو را تامین می کنند می توان به شش کیسه هوا، سیستم های پیش بینی برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک، تشخیص حواس پرتی راننده، چراغ های اتوماتیک، هشدار عبور خودرو از عقب، هشدار تعویض خطوط و حفظ خطوط و در آخر سیستم هشدار نقاط کور اشاره کرد. پس به هیچ عنوان نباید در زمینه ایمنی سانتافه جدید را دست کم گرفت.

نسل چهارم سانتافه در سه ماهه پایانی سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد و امید است تا آن زمان از پیچیدگی فعلی سبد محصولات هیوندای کاسته شود.

چراغ های باریک دماغه در واقع تنها نقش دیلایت را ایفا کرده و چراغ های اصلی در جایی که انتظار چراغ های مه شکن را دارید جای دارند. این نوع طراحی چهره ای خاص و خشن برای سانتافه جدید پدید آورده است.

در اولین سال عرضه سانتافه، دو پیشرانه در دسترس خواهند بود. اولین نمونه، یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر به قدرت 185 اسب بخار و دیگری با حجم 2 لیتر و به لطف استفاده از توربوشارژر، 235 اسب بخار قدرت دارد.

البته این قضیه با کمی پیچیدگی همراه خواهد بود، چرا که سانتافه جدید جایگزین نسخه اسپرت می شود (مدلی که در ایران وجود دارد) و نسل جدید نسخه بزرگتر XL با سه ردیف صندلی در سال 2020 با نامی دیگر معرفی خواهد شد. بنابراین نسخه فعلی XL تا آن زمان به حیاتش ادامه می دهد.

با انتخاب هر کدام از این سه حالت متفاوت رانندگی، واکنش گیربکس و پدال گاز عوض می شود؛ البته ما دلیل چندانی برای تغییر حالت نرمال پیدا نکردیم.

فرمان برقی سانتافه کنترل چرخ های 19 اینچی (رینگ های 17 و 18 اینچی نیز در دسترس اند) این خودرو را برای راننده آسان کرده و بازخورد خوبی دارد. با وجود رینگ های بزرگ سواری نرم سانتافه جالب توجه است. سر و صدای تایر ها نیز توسط عایق ها به خوبی جذب می شوند.

مدل های پایه دارای کامپیوتر سفری با نمایشگر 3.5 اینچی در میان کیلومتر شمار و دورموتور سنج هستند. در مدل های بالاتر سایز این نمایشگر به 7.5 اینچ ارتقا پیدا کرده و اصلاحات بیشتری را به راننده نشان می دهد.

دو آپشن جدید دیگر که هیوندای در سانتافه آن ها را به کار گرفته، سیستم کمکی خروج ایمن از خودرو و شناسایی حرکت در بخش عقب خودرو هستند. مورد اول در صورت تشخیص هرگونه احتمال برخورد با عابرین یا سایر خودروها هنگام باز شدن درها، آنها را بسته نگه می دارد.

قیمت نهایی و میزان مصرف سوخت سانتافه همچنان در ابهام قرار دارند اما می توان قیمتی در حدود 26000 دلار و مصرف سوخت 10 لیتری برای نمونه 2.4 لیتری محور جلو در نظر داشت.

چهارمین نسل از هیوندای سانتافه در حالی تا انتهای سال 2018 برای فروش عرضه خواهد شد که هیوندای، نوسازی سبد محصولات SUV خود را تقریباً کامل کرده است.

بسته به حالت رانندگی انتخاب شده، رنگ این نمایشگر در حالات نرمال به آبی، اسپرت به قرمز و هنگام استفاده از حالت اکو این رنگ به سبز تغییر می کند. فرم نمایشگر سرعت بین دو نوع دیجیتالی و آنالوگ قابل انتخاب است.

نمونه بررسی شده، سفارش کره جنوبی و دارای پیشرانه ای دیزلی 2 لیتری بود. عملکرد این پیشرانه در ترافیک نسبتاً سنگین سئول مناسب حس می شد. گیربکس جدید هیوندای به بهترین شکل ممکن عمل کرده و هیچ تعویض بی موقع و نامناسبی انجام نمی دهد.

ارگونومی ادوات مناسب بوده اما دکمه های کنترل صدا قرار گرفته در بخش پایین صفحه نمایشگر، کمی دور از دسترس هستند. کیفیت کابین مجموعاً دو درجه ای ارتقا یافته و در حد رقبای کنونی است.

مورد دوم نیز به وسیله سنسورهای فراصوت درون کابین، محیط را در پی یافتن هر حرکتی اسکن کرده و در صورت تشخیص هر موردی، آن را توسط بوق خودرو یا برنامه نصب شده مخصوص روی گوشی هوشمند، به راننده اعلام می کند.

این دو پیشرانه با گیربکس هشت سرعته جدید طراحی شده توسط خود هیوندای و سیستم AWD کوپل شده اند. با این اوصاف می توان انتظار شتاب صفر تا صدی در حدود هفت ثانیه از سانتافه داشت.

image

هیوندای جلو پنجره محصولات جدیدش را casacading (آبشاری) می نامد. پرداخت های تیره و روشن برای این جلو پنجره در دسترس بوده و انتخاب هر کدام بر رنگ ادوات داخلی، مانند دوخت پوشش صندلی ها و کاور اسپیکر ها تاثیر گذار است.

در بحث طراحی، شاسی بلند جدید پخته تر و شکیل تر از نسل های پیشین شده. شیشه عقب با زاویه ای قائم تر از گذشته فضای بیشتری برای قسمت های انتهایی خودرو فراهم می کند.

image

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *